Poprawne pokonywanie zakrętów, to jedna z z ważniejszych umiejętności jazdy na rowerze. Jest wiele zależności, które wpływają na wybór odpowiedniej techniki. Należą do nich:
-rodzaj zakrętu (banda krótka, długa, zakręt płaski)
-podłoże
-promień
-prędkość
-długość zakrętu
Dzisiaj skupimy się na zakręcie płaskim, bez zaparcia.
Aby ułatwić sobie wejście w zakręt:
Najczęstsze błędy:
❌Pomylenie nóg.
❌Wychylanie roweru zbyt daleko od siebie.
❌Noga wewnętrzna idzie do środka.
❌Hamowanie.
❌Zbyt wysoko tułów.
Bez problemu możemy ten element ćwiczyć na drodze szutrowej. Odradzam asfalt. Na niestabilnym podłożu, uciekające koła odrazu zweryfikują, czy jesteś zbyt oddalony, czy zbyt wisisz nad przednim kołem.
Tylne koło traci przyczepność?
Być może jesteś zbyt pochylony nad przednim kołem i tylne jest zbyt odciążone.
Przednie koło traci przyczepność?
Dociąż je, przesuwając środek ciężkości na przód.
Subskrybuj nasz neewsletter. Bądź na bieżąco!
Zamów nasz newsletter i dowiedz się więcej o naszych nowościach i ofertach specjalnyc!
Tagi
Ostatnie posty
Dzisiejsze rowery enduro oprócz nowej geometrii oraz bajeranckich patentów oferują wiele możliwości ustawień. Prowadząc szkolenia i obozy rowerowe zauważyłem, że większość osób niewiele wie o poprawnym ustawieniu zawieszenia w rowerze.
Poprawne pokonywanie zakrętów, to jedna z z ważniejszych umiejętności jazdy na rowerze. Jest wiele zmiennych, które wpływają na wybór odpowiedniej techniki jazdy. Zapraszamy do lektury!